събота, 31 октомври 2009 г.

Да повишим имунитета на организма



Има много различни начини за укрепване на имунитета - разходки на открито, ходене пеш поне 30 минути на ден, занимания със спорт, каране на велосипед.Едно много просто , но ефикасно средство е всекидневният контрастен душ. Първо се застава под топлата струя, като постепенно се охлажда водата до възможно търпимата.
Студената струя вода се насочва към крайниците – краката, ръцете, после към бедрата, корема,гърдите, гърба.
Включват се повече витамини в храната.В ежедневното ни меню трябва да присъстват продукти богати на витамин С. Много богати на вит.С са шипките, затова чаят от шипки трябва задължително да присъства на сутрешната ни закуска.Цитрусовите плодове също са добър източник на този витамин и особено прясно приготвените плодови сокове от портокал или грейпфрут. Соковете трябва да се консумират веднага след приготвянето им , защото витамин С бързо се разгражда .
Магданозът, копърът и всички зелени листни зеленчуци са богати на вит.С, а спанакът зарежда и с желязо.
Хубаво е да се приемат и продукти съдържащи вит.Е, който влияе на функцията на ендокринните жлези , нормализира обменните процеси и забавя стареенето. Източник на витамин Е са слънчогледовото олио, зехтинът, соевият сос, орехите, овесените ядки, бобовите варива.
Психическото състояние на човек също влияе върху имунитета. То е важно за възприемчивостта на организма към инфекциите. Психическото състояние на човек силно зависи от неговото настроение. В есенно- зимния сезон обикновено се повишават депресивните състояния. Тези състояния са резултат от недостатъчния приток на светлина. За да се избавим от тази депресия е необходимо да се излиза по – често на свеж въздух и естествена дневна светлина.
Една от древните форми на психотерапия е и сънят, който има важна роля за отстраняване на напрежението и натрупаните през деня вредни, потискащи съзнанието и мисленето фактори. Сънят е неотменен регулатор на настроението. Основният ефект е мобилизиране на защитните сили на организма

Няма коментари: